Máhr Tivadar Sárvár alpolgármester egykor az iskolánk tanulója volt. Ő a városfejlesztésről és a városmarketingről tartott előadást. Egy rövid bemutatkozás után rögtön rátért a prezentációjának témájára. Elsőként a városfejlesztés fontosságáról beszélt. Az életszínvonal emelkedése, valamint a látogatók, turisták idevonzása érdekében nagyon fontos fejleszteni a várost. Nem lehet elfeledkezni a városban élőkről sem, akiknek a fejlesztések által sokkal jobb és szebb életkörülményeik lehetnek. Ezután egy történelmi áttekintést kaptunk arról, hogy Sárvár hogyan ért el arra a színvonalra, ahol most van. Többek között megtudtuk azt is, hogy az 1990-es évek elején egy változás történt Sárvár város életében, és az iparfejlesztési program megalapozta az idegenforgalom fejlesztés alapját. Sárvár ma már egy fontos turisztikai célponttá vált, és egyszerre „több lábon” is megállja a helyét. Első pillére az idegenforgalom és a másik pedig ipar. A rendszerváltással megszűnőben lévő régi gyárak átalakultak. Részben megszűntek, részben pedig magántulajdonba kerültek.
A városban kialakultak nagyipari és mezőgazdasági szereplők is. Azt is megtudtuk, hogy a városunkban ma már 1500 társas és 2000 egyéni vállalkozás található. Elmondása szerint talán ennek köszönhető az országosan alacsony munkanélküliségi mutató Sárváron. 2010-ben kb. 5,6%-os munkanélküli ráta volt. A város megpróbál egy alapinfrastruktúrát létrehozni, egyrészt fejleszti a minket körülvevő infrastruktúrát úgy, hogy utakat, járdákat és templomokat újít fel, illetve létrehozza az idegenforgalmi alapinfrastruktúrát.
Az előadáson több statisztikai adatot is megosztott velünk az előadó. Így például az 1990-es években 130 000 vendégéjszakát töltöttek el Sárváron, 2010-ben pedig 411 000 vendégéjszakát. A városfejlesztéssel kapcsolatban Máhr Tivadar úrnak volt egy olyan mondata, ami nagyon megtetszett, és igaznak is tartom, melyben azt mondta, hogy: „Sosem lehet egy városfejlesztést befejezettnek tekinteni, mindig van mit fejleszteni”. Én is úgy gondolom, hogy ez így van, hisz az érdeklődés fenntartása érdekében tényleg szükség van és mindig szükség is lesz fejlesztésre.
Az előadás végén pedig a városmarketingről beszélt, majd a prezentációját Magyarország legújabb turisztikai kampányfilmjével zárta.
Véleményem szerint egy nagyon tartalmas és érdekes előadásnak lehettünk szemtanúi, amely minden jelenlévő diák számára hasznos volt.
Farkas Evelin |
Az előadás megtekinthető itt.